Vanliga frågor | Lizette Skincare

Produkter

Kan jag använda flera program under samma session?

Det går bra att använda fler funktioner under samma session. Se bara till att du håller dig inom tidsramen 2-3 minuter som den totala tiden maskinen får användas.

Jag har botox/fillers i ansiktet, kan jag använda Intense då?

Ja, det går bra.

Jag har metallimplantat i ansiktet, kan jag använda Intense då?

Vi rekommenderar att man inte använder Intense över områden där det finns metallimplantat.

Jag har tandimplantat i metall, kan jag använda Intense då?

Ja, det går bra.

Kan man använda Intense på halsen?

 Intense går bra att använda i ansiktet och på halsen men vi rekommenderar att man inte använder den på övriga kroppsdelar.

Hur rengör jag Intense?

Vid rengöring av maskinhuvudet rekommenderar vi att man använder en ytterst fuktig trasa till att torka av maskinen med.

Hur används rengöringsprogrammet?

Rengöringsprogrammet ”Clean Detoxification” öppnar upp dina porer och rengör ditt ansikte på djupet.

Använd funktionen tillsammans med en rengöringsservett eller en tunnare bomullsrondell. Sätt fast servetten på maskinhuvudet med plastringen som medföljer. Tillsätt därefter toner, sminkborttagning eller rengöringsvätska på servetten. Tryck nu på startknappen i ca 3 sekunder och välj ”Clean Detoxification”. Håll fingrarna i kontakt med sensorerna på sidan av maskinen och låt maskinen gå över ansiktet med små cirkulära rörelser.

Min maskin vibrerar inte, vad ska jag göra?

Intense vibrerar vid kontakt med sensorerna men det är helt normalt att den inte vibrerar under hela behandlingssessionen. Se till att dina händer är helt torra vid kontakt med sensorerna. Se även till att du håller mitt på sensorerna så att Intense känner av det.

Är Intense laddningsbar?

Ja. Laddare medföljer vid köp av Intense.

Kan jag använda Intense under graviditet?

Vi rekommenderar att man inte använder maskinen när man är gravid.

Hur ofta kan jag använda den?

Rengöringsfunktionen går att använda dagligen men vi rekommenderar att man använder övriga funktioner 2-3 gånger i veckan i 2-3 minuter åt gången. Fokusera gärna på ett problemområde åt gången, ex: upplevd slapphet i huden, använd ”Firming and Lifting” 2-3 gånger i veckan i 2-3 minuter tills du upplever ett bättre resultat.

Måste jag använda kräm eller serum till maskinen?

Det är inget måste att använda sig av dessa produkter i samband med Intense. Vi rekommenderar däremot att man gör det. Använd serum och kräm efter att du använt rengöringsfunktionen. För övriga behandlingsfunktioner, Photorejuvenation, Firming and Lifting och Eye Care, använd valfritt serum eller kräm som passar din hudtyp. Applicera krämen innan du använder maskinen så att Intense kan hjälpa till att få produkten att sjunka in djupare i huden samtidigt som du kan göra din hemmabehandling.  Glöm inte att torka av maskinen efter varje användning.

 

Din order

Var är min order?
När våra varor har packats och sänts från vårt lager får du ett mail med en avisering om att ditt paket har packats och är på väg till dig. I detta mail får du även ett kollinummer där du kan söka efter ditt paket.

Jag har inte fått min orderbekräftelse - vad gör jag?
Vid varje beställning skickas en orderbekräftelse till din mail som du angav vid köpet. Har du inte fått något mail kontaktar du kundtjänst.

Beställningen gick inte igenom på hemsidan – vad ska jag göra?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.

Jag är en internationell kund - måste jag betala tull och moms?
Vid internationell beställning är eventuell införselmoms och tullavgift upp till var kund att betala.

Jag har inte mottagit en följesedel i mitt paket. 
Vi sänder inte längre ut följesedlar i paketen med hänsyn till miljön. Vad du har köpt ser du i orderbekräftelsen du fick vid köpet. 


Leverans

Hur lång leveranstid är det på min order?
Våra normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Min vara har inte kommit - hur gör jag med betalning?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare. Du kan alltid betala din faktura – vi ser till att du kommer få din beställning. Du kan även kontakta Klarna direkt för att förlänga din faktura.

Finns det möjlighet till snabb leverans?
I dagsläget erbjuder vi ej snabbare leveranssätt.

Vilka länder levererar Lizette till?
Vi levererar idag inom hela EU.


Retur & reklamationer

Läs mer via: Retur & reklamation

Har ni öppet köp?

Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar så länge paketet är obrutet då det är en hygienvara.

Erbjuder ni reklamationsrätt?

Du har tre års reklamationsrätt enligt svensk lag.

Jag ångrar mitt köp. Vad gör jag?
All info hittar du under Retur & reklamation Kontakta vår kundtjänst på chatten eller fyll i kontaktformuläret under Kontakt om du har några frågor.

Jag vill byta vara. Vad gör jag?
Kontakta vår kundtjänst med information om vilken vara du önskar byta.

Kostar det att returnera en vara?
Vid en retur står du själv för returkostnaden.

Vad sker om jag inte hämtar ut mitt paket från mitt ombud?
Ett ej upphämtat paket sänds tillbaka till oss efter två veckor hos ombudet. Vi debiterar då 250 kr och returnerar resterande belopp av totalsumman.

Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag? 
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön. Vill du returnera en vara kan du läsa mer under Retur & reklamation.


Vid andra frågor är du välkommen att kontakta oss här !