Retur och reklamationer | Lizette Skincare

Retur / Ångerrätt

Hos Lizette skincare har du 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten. Vid bruten förpackning gäller inte ångerrätt.

När din retur mottagits behöver den godkännas av Lizette skincare, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka ditt paket. Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad och oöppnad originalförpackning. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur. Förpacka din retur väl och skicka ditt paket spårbart.

Viktigt: lägg med en notering där ditt namn, mailadress och ordernummer finns samt att du använder dig utav ångerrätten framgår och skicka paketet till:

Lizette skincare 
Orgelgatan 11
754 19 Uppsala

Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.


Reklamation

Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.

Lizette skincare handelsbolag förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på chatten eller skicka ett mail till [email protected] Observera att Lizette skincare handelsbolag inte står för returfrakt.